Στην
εφήμερη ζωή
μας σπάνια
ξέρουμε αν
ένας αγώνας
αξίζει.
Παλεύουμε από
ανάγκη δίχως
να γνωρίζουμε
αν υπάρχει ένα
αξιολογικό
στοιχείο που
αποδεικνύει με
έναν
αντικειμενικό
τρόπο την
ορθολογία της
στάσης μας. Η
αναγνώριση της
γενοκτονίας
ανήκει σε αυτές
τις σπάνιες
περιπτώσεις
όπου η
ανθρωπιά αγγίζει
άμεσα την
ανθρωπότητα. Ο
αγώνας αυτός
έχει αξία
ανεξάρτητα από
τους αγωνιστές
του. Όταν ένας ολόκληρος
λαός έπεσε
θύμα της
απανθρωπιάς,
είναι η ίδια η
ανθρωπότητα
που πληγώθηκε.
Το ίδιο ισχύει
και για τη γενοκτονία
των Ποντίων.
Δεν είναι μόνο
ένα τοπικό
πρόβλημα που
αφορά μια
μειονότητα. Ο
Πόντος ως
ελληνικό
στοιχείο και
ως ακριτική
οντότητα του
πολιτισμού μας
είναι μια από
τις
ιδιομορφίες
που
χαρακτηρίζει την
πολλαπλότητά
μας. Συνεπώς
δεν πρέπει να
απομονώσουμε
το Ποντιακό
ούτε ως
ιστορικό
γεγονός ούτε
ως στρατηγικό
στόχο.
Αντιθέτως
πρέπει να
ενσωματώσουμε
την
τεχνογνωσία
που έχουμε
στον τομέα των
ανθρωπίνων
δικαιωμάτων.
Το παράδειγμα
της αναγνώρισης
της γενοκτονίας
των Αρμενίων
είναι και
ενδεικτικό και
αποτελεσματικό
διότι οι
ενδιάμεσοι
στόχοι που επιτεύχθηκαν
δεν οφείλονται
σε κρατικούς
θεσμούς μα σε lobbies.
Όταν η
Ευρωπαϊκή
Ένωση
αναγνώρισε τη
γενοκτονία των
Αρμενίων το 1987, η
Αρμενία ως
κράτος
ανεξάρτητο δεν
υπήρχε ακόμα.
Άρα το κρατικό
πλαίσιο δεν είναι
απαραίτητο και
κατά συνέπεια
δεν αποτελεί
μια
δικαιολογία
της αδράνειας.
Το παράδειγμα
της ευρωπαϊκής
αναφοράς της
Ευρωπαϊκής
Ένωσης στο πρόβλημα
της Ίμβρου το 2004
είναι
θεαματικό
διότι πολλοί Έλληνες
θεωρούσαν ότι
ήταν μόνο και
μόνο μια από τις
χαμένες
πατρίδες. Όμως
το πιο
αποτελεσματικό
παράδειγμα στο
προσωπικό
επίπεδο είναι
ο πρόσφατος
κυπριακός
αγώνας στον
τομέα των
μαζικών προσφυγών
εναντίον της
Τουρκίας.
Διότι σε αυτό
το επίπεδο
κάθε πρόσφυγας
συμβάλλει στην
έμμεση
απελευθέρωση
της πατρίδας
του
μετατρέποντας
ένα ηθικό και
ανθρώπινο
πρόβλημα σε
ένα που μπορεί
να
χαρακτηριστεί
ως οικονομικό
και
στρατηγικό.
Μέσω της
στρατηγικής των
ανθρωπίνων
δικαιωμάτων οι
Κύπριοι
απέδειξαν ότι
η οικονομία μπορεί
να ερμηνευτεί
ως η δυναμική
της ηθικής.
Συνολικά όλα
αυτά τα
ιστορικά
παραδείγματα
αποτελούν στην
ουσία τα
βασικά
στοιχεία ενός στρατηγικού
mix που
με
συντονισμένες
κινήσεις
αποδεικνύει
ότι είναι ένα
ισχυρό όπλο
στον τομέα των
ανθρωπίνων δικαιωμάτων
και ειδικά στο
θέμα της
αναγνώρισης
της γενοκτονίας
των Ποντίων. Οι
Πόντιοι δεν
είναι μόνοι σε
αυτόν τον
αγώνα της
αναγνώρισης
διότι και
άλλοι λαοί
υπέφεραν και
υποφέρουν
ακόμα από το
διαχρονικό στρατριωτικό
καθεστώς της
Τουρκίας.
Έχουν όμως και
εμπειρίες και
επιτυχίες σε
δύσκολες
υποθέσεις και
αυτές πρέπει
να τις
χρησιμοποιήσουμε
δυναμικά μέσα
σε ένα
στρατηγικό
πλαίσιο όπου
το
συναισθηματικό
και παραδοσιακό
στοιχείο δεν
επαρκούν.
Αυτός ο αγώνας
πρέπει να
οργανωθεί και
σε ατομικό
επίπεδο με τις
προσφυγές αλλά
και μέσω
εξειδικευμένων
lobbies στο ομαδικό
επίπεδο.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Πόντος
Ο Πόντος είναι η ελληνική ονομασία της γεωγραφικής περιοχής των ΒΑ. ακτών της Μικράς Ασίας, η παράλια περιοχή της Καππαδοκίας, ανατολικά της Παφλαγονίας, η οποία σήμερα ανήκει στην Τουρκία. Η γεωγραφική θέση του Πόντου ορίζεται δυτικά από τον ποταμό Παρθένιο της Βιθυνίας, νότια από την οροσειρά Ολγασύς, ανατολικά από τη λεγόμενη Μικρή Αρμενία και βόρεια από τη θάλασσα του Ευξείνου Πόντου που σήμερα ονομάζεται Μαύρη Θάλασσα (τουρκικά: Καρά-Ντενίζ).
Ο Πόντος υπήρξε στην αρχαιότητα πεδίο έντονου ελληνικού αποικισμού αλλά και βασίλειο επί Μιθριδάτη. Στην ύστερη βυζαντινή περίοδο, ξαναϋπήρξε ως ανεξάρτητο κράτος. Μέχρι το 1923 και την υποχρεωτική ανταλλαγή πληθυσμών που ακολούθησε κατ΄ επιταγή της Συνθήκης της Λωζάνης κατοικούνταν, σε σημαντικό ποσοστό, από ελληνόφωνους χριστιανικούς και μουσουλμανικούς πληθυσμούς
Ο Πόντος υπήρξε στην αρχαιότητα πεδίο έντονου ελληνικού αποικισμού αλλά και βασίλειο επί Μιθριδάτη. Στην ύστερη βυζαντινή περίοδο, ξαναϋπήρξε ως ανεξάρτητο κράτος. Μέχρι το 1923 και την υποχρεωτική ανταλλαγή πληθυσμών που ακολούθησε κατ΄ επιταγή της Συνθήκης της Λωζάνης κατοικούνταν, σε σημαντικό ποσοστό, από ελληνόφωνους χριστιανικούς και μουσουλμανικούς πληθυσμούς
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου