Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε από το Πανελλήνιο Ιερό Προσκύνημα «Παναγία Σουμελά» για 14η συνεχή χρονιά το «Συναπάντημα Νεολαίας Ποντιακών Σωματείων» στον Ιερό χώρο της Ιεράς Μονής «Παναγία Σουμελά» στην Καστανιά Ημαθίας, από τις 19 έως και τις 22 Ιουλίου. Πάνω από 600 νέοι και νέες, εκπρόσωποι Ποντιακών Σωματείων από όλη την Ελλάδα αλλά και τον Απόδημο Ελληνισμό, συμμετείχαν στις τετραήμερες εκδηλώσεις.
Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2012
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε από το Πανελλήνιο Ιερό Προσκύνημα «Παναγία Σουμελά» για 14η συνεχή χρονιά το «Συναπάντημα Νεολαίας Ποντιακών Σωματείων» στον Ιερό χώρο της Ιεράς Μονής «Παναγία Σουμελά» στην Καστανιά Ημαθίας, από τις 19 έως και τις 22 Ιουλίου. Πάνω από 600 νέοι και νέες, εκπρόσωποι Ποντιακών Σωματείων από όλη την Ελλάδα αλλά και τον Απόδημο Ελληνισμό, συμμετείχαν στις τετραήμερες εκδηλώσεις.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Πόντος
Ο Πόντος είναι η ελληνική ονομασία της γεωγραφικής περιοχής των ΒΑ. ακτών της Μικράς Ασίας, η παράλια περιοχή της Καππαδοκίας, ανατολικά της Παφλαγονίας, η οποία σήμερα ανήκει στην Τουρκία. Η γεωγραφική θέση του Πόντου ορίζεται δυτικά από τον ποταμό Παρθένιο της Βιθυνίας, νότια από την οροσειρά Ολγασύς, ανατολικά από τη λεγόμενη Μικρή Αρμενία και βόρεια από τη θάλασσα του Ευξείνου Πόντου που σήμερα ονομάζεται Μαύρη Θάλασσα (τουρκικά: Καρά-Ντενίζ).
Ο Πόντος υπήρξε στην αρχαιότητα πεδίο έντονου ελληνικού αποικισμού αλλά και βασίλειο επί Μιθριδάτη. Στην ύστερη βυζαντινή περίοδο, ξαναϋπήρξε ως ανεξάρτητο κράτος. Μέχρι το 1923 και την υποχρεωτική ανταλλαγή πληθυσμών που ακολούθησε κατ΄ επιταγή της Συνθήκης της Λωζάνης κατοικούνταν, σε σημαντικό ποσοστό, από ελληνόφωνους χριστιανικούς και μουσουλμανικούς πληθυσμούς
Ο Πόντος υπήρξε στην αρχαιότητα πεδίο έντονου ελληνικού αποικισμού αλλά και βασίλειο επί Μιθριδάτη. Στην ύστερη βυζαντινή περίοδο, ξαναϋπήρξε ως ανεξάρτητο κράτος. Μέχρι το 1923 και την υποχρεωτική ανταλλαγή πληθυσμών που ακολούθησε κατ΄ επιταγή της Συνθήκης της Λωζάνης κατοικούνταν, σε σημαντικό ποσοστό, από ελληνόφωνους χριστιανικούς και μουσουλμανικούς πληθυσμούς
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου